5 тенденции на имотния пазар през 2017 година
Редакцията на Domaza подготви списък на ТОП 5 тенденции на имотния пазар, които са определящи през 2017 година. Ако те все още не присъстват във вашия списък с ежедневните инструменти, препоръчваме да наваксате пропуснатото – все още имате достатъчно време, за да подобрите своя средногодишен показател за ефективност!
Поточно видео и видео маркетинг
Превърнете работата си в излъчване на живо. Платформите като Facebook, Instagram и Snapchat днес предлагат удобни инструменти за споделяне на видеоклипове и предаване на истории. Помислете как видео маркетингът може да бъде използван за продажба на вашите обекти. Може би някой ще се престраши да предава на живо от апартаментен комплекс, с който сътрудничи. Също така, социалните мрежи са идеален вариант за диалог с потенциални клиенти във формата «въпрос-отговор».Най-малкото ще намерите няколко потенциални клиенти, тъй като в социалните мрежи видеата се ползват с голяма популярност. Ако пък проявите въображение по време на реализирането на видео маркетинга при продажба на имоти, то е твърде вероятно за вас да разкажат местните медии.
Лична марка
Едни от важните стъпки по пътя към успеха на имотния пазар са контент маркетингът и личната марка. Никога не е късно да започнете личен блог и да подредите профилите си в социалните мрежи. Днешните клиенти са по-информирани, защото имат най-бързия достъп до имотите по цял свят чрез интернет. Такива клиенти вече е по-трудно да бъдат спечелени и задържани отколкото преди години.Ето защо е важно да формирате имиджа си в онлайн пространството. Позиционирайте се пред потенциалните клиенти като експерт на имотния пазар, споделяйте с тях важна информация. Преди да вземат решение за крупна сделка (например, покупка на къща), хората искат не само да получат максимум информация за брокера, но и да поверят времето и парите си на професионалист.
Персонализация
Съвременните платформи за търсене и продажба на недвижими имоти вече притежават множество филтри, които позволяват на потенциалния купувач да направи персонално търсене. Затова брокерите следва да възприемат опита на платформите и да подхождат към клиентите индивидуално, а не шаблонно.Изискванията и представите за идеалния недвижим имот на днешните купувачи доста се различават от тези, с които брокерите са работели преди 10-20 години. Няма значение от колко време сте брокер. Отчитайте съвременните тенденции и предпочитанията на различни категории купувачи – в помощ са ви различните изследвания, новини и анализи на пазара за имоти, публикувани в специализирани издания. Тези данни ще ви помогнат да сформирате и обновите представата си за имотния пазар, както и навреме да се откажете от вече неработещи инструменти.
Онлайн огледи на имоти
Най-ценният и невъзвръщаем ресурс е времето. Този факт трябва да вземат предвид особено онези брокери, които работят с имоти в чужбина. Помислете как може да улесните търсенето на имоти за своите клиенти. Възможно е за това да допринесе показването на имота по интернет, както и публикуването на виртуални 3D обиколки.Инвестирайки в тези технологии, вие ще привлечете купувачи. Освен това, ще спестите и от собственото си време, защото няма да се налага да показвате имоти на тези, на които те изначално не подхождат.
Реклама в социалните мрежи (SMM)
Фактът, че всеки брокер трябва да разполага с представителна страница в социалните мрежи, не отменя необходимостта от правилна реклама. Не се страхувайте да използвате платените услуги на социалните мрежи, които позволяват да се обхванат повече потенциални клиенти, защото направените инвестициите в размер на $5-10 ще се изплатят многократно дори при бюджетна сделка.Планирайте рекламните си кампании, актуализирайте промоционалните материали на страницата си, публикувайте експертните си публикации в съответните групи. Например, в социалната мрежа Facebook наскоро бе направено изследване, което показа, че 56% от компаниите B2C по целия свят, използвали рекламни инструменти, значително са увеличили продажбите си.
Следователно можем да направим извода, че за успешна продажба на имоти през 2017 година е важно да бъдат използвани контент маркетингът, поточното видео и популяризирането на собствена марка. Според очакванията на експертите тези тенденции плътно и задълго са навлезли в пазара на имоти, затова всеки желаещ все още има време да започне да ги прилага.