Как да продадем недвижим имот на «Поколението Y»: статистика, експертни мнения и правила за работа
Редакцията на Domaza анализира последните проучвания на водещи световни анализаторски центрове и попита експерти за техния опит с млади клиенти.
Интеграция в онлайн-технологиите
Основната отличителна черта на „милениалите“ е значителната им интеграция в онлайн-технологиите. Важно е да се разбере, че за тази аудитория традиционната реклама не е ефективна.Марина Комарова, консултант недвижими имоти: «Бих поставила на първо място рекламата в интернет пространството, и в частност, в социалните мрежи. Младите хора ги използват по-често, отколкото други ресурси. Там е по-лесно да завържеш разговор и да предложиш свой продукт. Младежите искат да им бъдете приятели и да ви доверяват. Затова соцмрежите помагат да се сближите от разстояние и да установите директен контакт. Добре работи рекламата с помощта на приятели и познати. Клиенти, вече закупили от нас имоти, разказват за успешната си покупка на свои близки. Приятели, познати и роднини разбират за предимствата от хора, на които доверяват. Щастливите купувачи често канят свои приятели и близки на гости. И вече тогава те в действителност разбират какво е усещането да притежаваш комфортно и качествено жилище, закупено с помощта на професионалисти. След което споделят емоциите си в личния си профил».
Мнението на Марина Комарова потвърждават и данните на компания Bureau of Labor Statistics. Специалистите са изчислили, че вече към 2020-та година към работещото население ще спадат 46% „милениали“. При това преди покупка те задължително преглеждат отзивите в интернет.
В рамките на социологическите допитвания Bureau of Labor Statistics са установили:
- 33% от жените и 40% от мъжете от „поколението Y» биха купили по интернет всичко, ако имаха още днес тази възможност;
- 81% от анкетираните искат да купуват мебели по интернет;
- 62% от „милениалите“ са склонни да купуват по интернет други стоки за дома.
Подготвени са статистически данни отделно и за конкретна сфера – недвижими имоти. Националната асоциация на брокерите в САЩ (NAR САЩ) съобщава, че за „поколение Y» интернет е важна част от процеса на покупка на жилище: 95% от младите купувачи при търсене на жилищен имот разчитат на интернет.
Компания CentSai потвърждава данните на NAR САЩ – според техни допитвания търсене на имоти в соцмрежите или в специални приложения скоро ще правят близо 91% от анкетираните.
CentSai установиха и няколко други интересни статистически факта за „поколението Y»:
- 56% планират да си купят недвижим имот в близките две години;
- 75% искат да работят с местен и познат брокер, когото ще намерят и с когото ще общуват по интернет.
Марина Комарова, консултант недвижими имоти: «В работата с младите хора има свои особености. Запитвания от такива клиенти се получават предимно от реклама в соцмрежите. Този тип купувачи обикновено определят само целта и бюджета на покупката си. Горе-долу те ни казват следното: „Искам да инвестирам еди-каква си сума“, „Искаме да се преместим със семейството“ и тем подобни. Нашата задача е да им помогнем да се определят с типа жилище и неговото местоположение. Тъй като са активни и заети, младите хора предпочитат да водят писмена комуникация с помощта на електронна поща, месинджър или соцмрежи. Доста трудно е да бъде уловено тяхното внимание, тъй като са постоянно заети. Затова трябва да се действа максимално бързо, като им се подберат подходящи оферти в кратки срокове. Младите хора са дейни и бързо приемат решения за огледи и покупка».
Общуване на един език
За брокери би бил крайно полезен Facebook, а американски агенти вече активно продават имоти през Snapchat и Instagram.В началото на 2017-та година възможностите на Snapchat за брокери демонстрира наживо американският телевизионен канал CNBC. Агентите предложиха в Snapchat обект за $6 млн, използвайки функцията Snaplistings. Като резултат се появиха заинтересовани клиенти. Хубавото в случая, че потенциалните клиенти имат възможността директно в Snapchat да попитат къде се намира брокерът, за да отидат веднага на оглед.
Макар че, признават брокери, тъй като приложението се ползва предимно от млади хора, този ресурс до голяма степен позволява да се намират клиенти за по-евтини имоти, както и за жилища под наем.
Сходни функции може да бъдат срещнати и при други популярни месинджъри. Брокерите могат да ги ползват, за да:
- показват необичайни интериори чрез снимки и видео;
- да организират „колективни“ 3D-обиколки;
- обръщат внимание на визуалните предимства на имотите;
- демонстрират чудесни гледки от прозореца или собствените си емоции по време на огледа.
Редакцията на Domaza подготви препоръки за онези от вас, които искат да експериментират с прилагането на онлайн-технологии в своя бизнес:
- Използвайте всички достъпни платформи
- Предоставяйте достоверни данни
- Осигурете няколко начина за връзка
- Импровизирайте
- Бъдете винаги наблизо
Не може да не отбележим, че за скоростно търсене на обяви от млади и мобилни хора помагат и приложенията от такъв тип платформи като Domaza (достъпна за iOS и Android). Платформата обединява на едно място хиляди агенции и частни продавачи, както и обяви за продажби и наеми на имоти от цял свят на достъпен за вас език.
Какви недвижими имоти търсят младите купувачи?
Международна компания CBRE направи мащабно социологическо проучване, за да разбере какъв тип имоти предпочитат «милениалите». В допитването участваха 13 000 респонденти от 12 страни.
CBRE публикува резултатите от своя анализ:
- Около 49% от участниците в допитването живеят с родители;
- 65% от анкетираните, живеещи самостоятелно, наемат жилище вместо да купят;
- 74% от участниците, живеещи със семействата си, отбелязват, че не купуват собствено жилище заради високите цени.
Прави се уточнение, че данните в различните страни могат да се различават предвид местната икономическа ситуация. Често тази аудитория купувачи разполага с ограничен бюджет за покупка. Така или иначе, в повечето от случаите те имат ясна представа относно това за какво им е нужен имотът и колко той трябва да струва.
Марина Комарова, консултант недвижими имоти: «Младите хора имат интерес предимно към големите градове. В този случай са важни удобството и близостта на цялата инфраструктура: болници, търговски центрове, детски градини, училища, университети.
Тези, които купуват ваканционен или инвестиционен имот, избират градове-курорти с уредена инфраструктура, като се набляга на наличието на възможности за активна почивка. В близост трябва да има ресторанти, барове, дискотеки, аквапаркове, водни забавления (гмуркане, сърф, уиндсърфинг, яхтинг и др.).
Представителите на по-старото поколение предпочитат тихите и спокойни региони. За тях е важно имотът да се намира на екологично място с чист въздух, където има достъп до гора, море, езеро и т.н. По-възрастните клиенти избягват шумните места с голямо струпване на хора. Предпочитат покупка на къща, докато младите клиенти купуват предимно апартаменти в жилищни комплекси».
Специалистите от Urban Group, руска девелопърска компания, също са направили социологически проучвания. Оказва се, че „милениалите“ на Руската Федерация с 25% по-често предпочитат апартаменти на горните етажи. Интересуват ги жилища с достъп до покрива, както и панорамни прозорци с хубави гледки към града.
По-възрастните руснаци предпочитат имоти на по-долните етажи, макар че също биха желали да притежават жилище с тераса или дори отделен вход.
Също така проучването показава, че ⅔ от анкетираните участници имат познания относно по-редките форми на имоти, а ⅓ от допитаните дори са склонни да купят необичаен обект (например: вариант-1, вариант-2).
Изводът е, че с клиенти от «поколение Y» може и трябва да се работи. Анализаторите постоянно проучват предпочитанията на тези клиенти, тъй като в скоро време те ще станат основни търсачи на имотния пазар.