Как да продаваме недвижими имоти чрез социалните мрежи или SMM за брокери
Социалните мрежи са основни платформи на комуникация между хората. Това е възможно до голяма степен заради тяхната универсалност: тук те могат да споделят всякакво съдържание, готови са да възприемат нова информация и незабавно да отговарят на съобщения. Разбира се, бизнесът нямаше как да подмине соцмрежите: според пазарните закони всякакво място, където се събират над сто човека, може да бъде превърнато в успешна платформа за търговия. А за имотния пазар социалните мрежи са извор на полезни възможности.
Редакцията на Domaza подготви препоръки за това как агенти на недвижими имоти и други представители на глобалния имотен пазар, могат да използват социалните мрежи за повишаване на собствената си ефективност. Също така се поинтересувахме от опита на брокери, които вече са успели да изпробват соцмрежите в работата си.
Защо соцмрежите са отличен помощник на брокера?
Разпространеното мнение, че социалните мрежи са само за развлечение, е грешно. Преди всичко, соцмрежата е нейната аудитория. Именно от избора на платформа ще зависи успешността на брокера в интернет пространството. Днес съществуват множество платформи с различни възможности, сред които е лесно да се изгубиш. Както е известно, Facebook е една от най-популярните сред тях в световен мащаб и същевременно международна (мултиезикова) социална мрежа, затова ще вземем нея като пример за разглеждане.
Инесса Кихай, мениджър продажби «Дрийм Хоум»:
«Всеки от нас използва свободната си минутка, за да провери новините в интернет. Това е тъкмо онзи шанс да поднесем на потенциалния клиент подготвената от нас информация. Човек, абонирал се за дадена страница в социалната мрежа, иска да получава последни новини и актуализации, простота и удобство. Заинтригуван от атрактивен обект, на потребителя му е по-лесно да напише директно на консултанта, отколкото да харчи време и пари за телефонни разговори. Всичко е опростено: отправяш запитване – веднага получаваш отговор. Безусловно, имам доста клиенти, които са дошли от социалните мрежи».
Работата на брокера обаче има своя специфика и тук могат да бъдат полезни Twitter и Google+, Pinterest и Instagram, както и YouTube.
«Социалният гигант» Facebook е самодостатъчен, възможностите на акаунта от гледна точка на ползите за брокера са, на практика, безгранични. За много агенции за недвижими имоти Facebook е основен канал за комуникация с онлайн аудиторията, затова ви предлагаме да разгледаме по-подробно портрета на потребителя в тази соцмрежа.
Поддържането на страница във Facebook изисква време и определени усилия от брокера, тъй като тя се нуждае от редовно актуализиране, търсене на подходящи и по-важното, интересни за потенциалния клиент публикации. Тези усилия обаче си заслужават. Предлагаме ви да проучим опита на компаниите, които използват Facebook за бизнеса си на постоянна основа.
Онлайн-репутация за брокера
Трябва да е ясно, че присъствието на брокера във Facebook няма да даде резултати, ако той направи само еднократна акция. Страницата на брокера трябва постоянно да се обновява, а аудиторията му трябва да расте. Тук успехът ще зависи именно от това колко качествено и редовно тя ще бъде запълвана с информация.
Инесса Кихай, мениджър продажби «Дрийм Хоум»:
«На първо място трябва да „наситите» вашата страница с полезна информация. Няма да е излишно, ако разкажете за вашите съпътстващи услуги като брокер, тъй като ние не само помагаме при подбора на недвижим имот, но и често даваме съвети за избор на училище или детска градина, помагаме с оформяне на визи, с организация на трансфери и т.н. Нека вашият клиент знае, че няма да го оставите след покупката на имот насаме с проблемите му. Вие винаги ще сте до него и ще му помогнете във всеки един въпрос».
Както е известно от статистическите данни на Facebook, един потребител може да има много приятели. Идеалната страница на брокер във Facebook трябва да дава отговори на въпросите на клиента „Кой е този човек?“ (профилна снимка), „С какво се занимава?“ (информация в профила), „Как го прави?“ (записки на страницата). За да може потенциалният клиент бързо да се ориентира във friend-лентата, брокерът трябва да оформи своята страница по следния начин:
-
Профилна снимка. Най-добре да използвате своя портретна снимка в официален стил – това ще помогне за установяването на зрителен контакт между клиента и брокера. Не са уместни абстрактни картинки, снимки на животни или семейни фотографии.
-
Корица на страницата. Страницата на професионалист във Facebook може да използва така наречената „корица“ вместо визитка – на снимката допълнително може да се сложат контактните данни, името на агенцията и работното време. Тук трябва да се поместват само снимки, даващи информация относно сферата на вашата дейност.
-
Име и фамилия. Най-добре в соцмрежите да се позиционирате с истинските си имена. Клиентът няма да може да ви намери, ако няма да знае вашето име. Освен това измислените имена може да породят съмнения у клиента.
-
Контакти. Убедете се, че вашите контакти ги има във всеки раздел, където може да ги потърси потенциалният клиент.
С други думи, когато потребителят погледне вашата страница във Facebook, той трябва да е наясно с какво се занимавате и защо точно на вас трябва да се довери по въпроса за покупко-продажба на имот.
Какво трябва и не трябва да публикува брокерът във Facebook?
Освен базовото оформяне на страницата, трябва да се следи и за нейния контент. На страницата на един професионалист няма място за лично съдържание, акаунтът трябва да бъде разбираем за различни категории клиенти. Неправилното поддържане на страницата може да развали имиджа дори на суперпрофесионален брокер. Важно е да помните, че ви предстои да покажете своя професионализъм на новите приятели във Facebook, с които все още не сте си сътрудничали.
Инесса Кихай, мениджър продажби «Дрийм Хоум»:
«Преди всичко се поставям на мястото на потребителя. За мен е много важно да получавам максимум актуална информация и минимум ненужна реклама. Ако вашата страница предлага недвижими имоти и всичко свързано с тях, то не трябва да публикувате инфантилни снимки, нямащи нищо общо с вашата сфера на дейност – това е не само неуместно, но и не е солидно. Също така погрешно е схващането, че постове, съдържащи минимум информация, привличат голяма аудитория и повече въпроси. Смятам, че точно такъв тип публикации са дразнещи за клиента, тъй като му се налага да отдели повече време, за да намери търсения отговор – време, което в съвременния ритъм на живот винаги не стига.»
Първото, от което ще се откаже добрият брокер заради своите клиенти във Facebook е личният контент. Информацията във Facebook на практика е един от основните инструменти за взаимодействие с клиентите.
Какво брокерът не трябва да публикува на работната си страница:
-
Лични (семейни) снимки;
-
Публикации на религиозна тематика;
-
Излишен хумор;
-
„Просто красиви картинки“;
-
Постове за личните си интереси.
Инесса Кихай, мениджър продажби «Дрийм Хоум»:
«По мое мнение в подобни социални ресурси категорично е забранено да се публикува каквато и да било политическа информация. Ние даряваме емоции, свързани с ново място за живеене или почивка, помагаме на клиентите да осъществят мечтата си за нов дом. В цялата тази еуфория няма място за лични политически пристрастия.»
Най-разпространената грешка на брокерите е непрекъснато да бълват обяви за продажба на имоти на страницата си във Facebook. Това в никакъв случай не бива да се прави! Да, всяка публикация на успешния брокер във Facebook трябва да има пряко или косвено отношение към имотите, но съдържанието трябва да е смесено и наистина интересно – еднообразната реклама само ще отблъсне клиентите.
-
Намалете броя обяви на своята страница
Прекалено голямото количество снимки на обектите не спомага за тяхната продажба. Оптималният вариант е 1-3 обяви с качествени снимки на седмица, за да не дразните своите абонати с настойчива реклама. Основните публикации на страницата трябва да са на теми, близко свързани с имотната сфера.
-
Публикувайте в лентата си полезна информация.
Например, брокерът може от време на време да споделя на своята страница важни новини от сферата на недвижимите имоти. Освен това, ако публикувате навременна и актуална информация, това ще заинтересова и вашите колеги брокери – по този начин ще се сдобиете с имидж на имотен експерт.
-
Споделяйте личния си опит.
На работната си страница може да разказвате за интересни случки от вашата дейност. Важно е информацията ви да бъде полезна и за клиентите.
-
Решавайте реални задачи.
Опитният брокер знае, че задачите на повечето клиенти в имотната сфера са сходни – възможно е вашата публикация на дадена тема да бъде полезна и навременна за някой.
-
Забавлявайте.
В умерени дози може да публикувате тематично съдържание от развлекателен характер. Разкажете какво ви е впечатлило, покажете интересни строителни или дизайнерски решения.
Останалите обяви за имоти, които не спадат към „тройката“ най-добри за седмицата по-добре да публикувате в тематичните групи, но не и на личната си страница. Това ще позволи да съхраните баланса между комуникацията с нови клиенти и да запазите лоялността на вече съществуващите.
Как брокерът да търси клиенти във Facebook?
След създаване на работна страница, главната задача на брокера във Facebook е да събере аудитория от потенциални клиенти. Тук ще са от полза професионалните ви публикации във вашата Facebook-лента, тъй като по ключови думи в тях ще могат да ви намерят първите заинтересовани потребители.
Още няколко съвета от брокери, които редовно използват соцмрежата №1 в света в своята работа:
-
Събирайте аудиторията си осмислено.
Тъй като основният начин за комуникиране във Facebook е т.нар. приятелство, опитайте се да отправяте покани за взаимно последване на правилната аудитория. Тук ще ви помогне брокерският ви опит, тъй като вие най-добре знаете кой се нуждае от вашите услуги.
-
Откажете се от спама и масовото добавяне на приятели.
От една страна колкото повече хора ще ви четат, толкова уж е по-добре. От друга страна успехът в соцмрежите често зависи не от количеството, а от качеството на аудиторията. Помнете, че броят заявки за добавяне в приятели има дневно ограничение, така че „сприятелявайте“ се със своята аудитория.
-
Не съдете за клиентите си по страниците им.
Както показва опитът на успешните брокери, соцмрежите са популярни сред хора от най-различни възрасти: търсещите нов дом възрастни клиенти с лекота сърфират из социалните мрежи, докато студентите се интересуват предимно от наем на квартири. Всеки клиент е важен!
- Бъдете активни в тематичните групи
Инесса Кихай, мениджър продажби «Дрийм Хоум»:
«Клиентът не обича да чака. Колкото по-бързо получи от вас отговори на своите въпроси, толкова по-висока е вероятността на вашия успех. Конкуренцията в соцмрежите е много висока. Докато обмисляте какво да отговорите, ще се намерят поне трима брокери, готови да предоставят светкавична информация.»