Бизнес пътуванията ще достигнат две трети от нивата преди пандемията до 2022 г.
За да се ускори възстановяването на бизнес пътуванията, докладът препоръчва на фирмите да коригират своите модели на приходи, да разширят географския фокус и да подобрят дигиталните услуги. Споделеното предизвикателство за възстановяване на служебните международни визити също ще зависи от продължаващото сътрудничество и партньорства в частния и публичния сектор, и от изграждането на нови контакти.
Имайки предвид тази и следващата година, данните на WTTC показват кои региони по света са водещи в съживяването на бизнес пътуванията:
Близкия изток - бизнес разходите се очаква да се увеличат с 49% тази година и с 32% през следващата, по-силни от разходите за ваканции с 36%
Азиатско-Тихоокеанския регион - бизнес разходите се очаква да се увеличат с 32% тази година и 41% през следващата
Европа - бизнес разходите се очаква да се увеличат с 36% тази година и с 28% през 2022 г., по-силно от разходите за ваканции с 26%
Африка - бизнес разходите се очаква да се увеличат с 36% тази година и с 23% през следващата, малко по-силни от разходите за свободното време с 35%
Америка – бизнес разходите се очаква да се увеличат с 14% тази година и с 35% през 2022 г.
Миналата година секторът на пътуванията и туризма претърпя загуби от почти 4,5 трилиона щатски долара, а повече от 62 милиона души загубиха работата си. Разходите за вътрешни пътувания са намалели с 45 %, докато разходите за международни визити са спаднали с безпрецедентните 69,4 %. Въпреки това, някои сектори са се справили по-добре от други с ранното възстановяване на командировките, като производствени, фармацевтични и строителни компании, докато ориентираните към услугите, образованието и здравеопазването, вероятно ще претърпят дългосрочно прекъсване.
Анализът показва, че бизнес пътуванията са представлявали само 21,4% от глобалните пътувания през 2019 г., но въпреки това, те са били отговорни за най-високите разходи в много дестинации, което ги прави от съществено значение за възстановяването на целия туристически сектор. Те са важна част от предлагането на услуги за авиокомпании и хотели от висок клас, и са от съществено значение за генерирането на голяма част от техните приходи. Експертите на WTTC вярват, че докато бизнес пътуванията се завърнат, неравномерното им възстановяване ще има важни последици в глобалния сектор на пътуванията и туризма, което ще направи частните публични партньорства още по-важни през следващите месеци и години.