Покупка или наем на недвижим имот: какво предпочита поколението на „милениумите“?
„Милениумите“ или т.нар. поколение Y
Мото: «Баланс между работа и живот»
Ценности: екипна работа, нетуъркинг, лидерство, свободно време
Основни признаци: оптимизъм, самоувереност, амбиции, живот «тук и сега»
Мотивация: доходи, възможност за кариера
Те са част от процеса по глобализиране на всички сфери от живота, а също така са потърпевши от световната финансова криза. Те са целеустремени, информирани, енергични, но искат всичко да се случва бързо. Търпението не е тяхно качество, за това и не са склонни да отделят много време за търсене на имот и нерви, за да го купят. Те искат да живеят, да се движат, да поемат предизвикателства, а не да се грижат за собственост и да се обвързват с нея. Предпочитат новите мебели, месечните такси, данъците, застраховката и ремонтите да не са техен ангажимент. В опита си да са в крак с тези тенденции, много строителни предприемачи, специално в САЩ, създават общности от еднофамилни къщи под наем, за да задоволят това нарастващо търсене, предава CNBC. Такъв пример е „Pradera“ в Сан Антонио, Тексас, която се състои от 250 нови жилища с три и четири спални, които се отдават под наем за 1800 - 2300 долара на месец, а средният годишен доход на жителите надвишава 100 000 долара. По данни на Националната асоциация на строителите на жилища, през 2018 г. броят на еднофамилните домове, построени за отдаване под наем е достигнал пик от 43 000 единици - за първи път от близо 40 години.
В България все по-често се строят затворени комплекси – с апартаменти и с къщи, които осигуряват и целогодишна поддръжка на общите части на имотите. Точно по стандарта на „милениумите“ – някой друг да отделя време и грижи, докато те се занимават с кариерата, семейството и хобитата си.
Апартамент в луксозен комплекс от затворен тип в София Резиденция „Берлин Парк Бояна“ 1050 евро/месец |
Къща в комплекс в столичния квартал „Симеоново“ Комплекс „Mountain” в най-високата част на Бистрица, до парк „Витоша” 2050 евро/месец |
Имотът може да бъде разгледан в профила на агенция „Classic Estates“ | Имотът може да бъде разгледан в профила на агенция „Artisstroy“ |
„Милениумите“ променят представите за перфектен дом
Притежаването на къща с бяла, дървена ограда не е мечтаният дом за „милениумите“. Това поколение не само въвежда ново поведение на пазара на недвижими имоти, предпочитайки да наемат, вместо да купуват, а променят и представата за това как да изглежда жилището. Това се забелязва много ясно: децата на „бейби бумърите“, поколението, родено и израснало между 40-тте и 60-тте години на 20 в., пускат за продажба големите къщи на родителите си, но „милениумите“ не ги искат. Къща – да, по-голям апартамент – може, но при всички случаи, трябва да е по-модерно, по-рентабилно и по-практично.Къща в затворен комплекс в София кв.“Малинова долина“ 1800 евро/месец |
Къща в столичния квартал „Горубляне“ 1100 евро/месец |
Имотът може да бъде разгледан в профила на агенция „PD PROPERTY“ | Имотът може да бъде разгледан в профила на агенция „ПроИмоти“ |