Образователно-информационна кампания „Моят град е моята крепост“ стартира МРРБ през 2018-та
Целта на образователно-информационна кампания „Моят град е моята крепост“ е както привличане интереса на учениците и родители към съответните населени места, така и представяне на провежданата регионална политика, свързана в максимална степен с полагането на грижи към подрастващото поколение и задържането на младите български граждани в родните им места. Кампанията, която кореспондира и с една от основните цели на държавната политика – за балансирано развитие на българските региони, ще започне да се изпълнява още в началото на 2018 г. с подкрепата на ОПРР 2014-2020 г., е пояснил министър Нанков. Като се има предвид, че близо 3/4 от българското население живее в градовете, значителна част от ресурса на ОПРР е насочена именно към социално-икономическото развитие и подобряването на условията за живот в градовете, е подчертал и представителят Главна дирекция „Регионална и урбанистична политика“ в ЕК Аурелио Сесилио, който е присъствал на събитието.
В хода на Годишното информационно събитие на ОПРР 2014-2020 е отчетено изключително успешно изпълнение на прорамата през 2017 г. За кандидатстване с проектни предложения към момента са обявени 12 процедури на стойност над 2,3 млрд. лв., което е 78% от общия бюджет на програмата, а сключените договори за безвъзмездна финансова помощ са 425, на стойност почти 2 млрд лв., което е 68% от общия ресурс, е отчел министър Нанков. Наддоговореният преди два месеца ресурс по програмата, в размер на 624 млн. лв., се насочва към качественото обновяване на българските учебни заведения – детските градини, основните и средните училища, професионалните гимназии, непрофилираните училища, висшите учебни заведения. До края на 2017 г. МРРБ има цел да стартира и процедура на стойност над 163 млн. лв., насочена към обновяване и модернизиране на спешната медицинска помощ в цялата страна.