Другата страна на бизнеса или как да постигнеш баланс между «получаване» и «даване»
Световни медии от време на време съобщават за много случаи, когато влиятелни агенции на недвижими имоти, бизнесмени, брокери или просто заможни хора устройват акции с подаряване на имоти, допълване на покупка с подаръци или благотворителни акции със събиране на пари и отдаване на помощи за нуждаещи се. Domaza Новини съобщава за подобни случаи и такива новини винаги се радват на голям читателски интерес. Но не всички знаят, че и в България има примери, когато бизнесът не само получава приходи от продажби, но и прави добрини за обществото. Някои хора смятат агенциите и брокерите за хора, които винаги мислят само да вземат комисион. Искаме да ви разкажем за другата страна на този бизнес.
«Мотивът?! Желанието и стремежът да бъдем по-добро общество
и да живеем в подобрена околна среда!»
Вече 25 години строителната компания „Контракт Сити“ затвърждава лидерските си позиции в България, като реализира стилни и качествени проекти. Ръководителят на търговския отдел, Тони Стоянова разказа за Domaza Новини, как се постига успехът през различни бизнес периоди, какви недостатъци има в сферата и каква роля играе бизнесът в обществото.
Сферата на недвижими имоти
Да устоиш на промените
Тони Стоянова разказва, че успехът се постига с постоянство в усъвършенстването, което личи и в екипа на „Контракт Сити“- повечето хора са част от него вече 10-15г., а когато има нови попълнения, те бързо стават част от установените структури.
90-те
През годините пазарът на недвижими имоти е претърпял много трансформации. През 90-те той е бил оценяван от населението като „разкрепостен“, като една от добрите възможности на новия демократичен строй. Експертът на „Контракт Сити“ разказва, че пазар е имало, но той е бил хаотичен, без да следва правила. Имало е и хора обаче, които са осъзнавали, че не само свободата на пазара, а и възможността да избираш и търсиш качество и уют на обитаване, са предимство. Именно те са били първите клиенти на компанията.
Тони Стоянова – ръководител на търговския отдел в „Контракт Сити“: „От тогава до сега пазарът премина през много различни етапи и кризи, повлияни от вътрешнодържавни проблеми и икономически последствия, спадове и растежи, но се установиха и наложиха основни критерии и изисквания – коректност в отношенията, качество и усъвършенстване на продукта, финансова сигурност и премереност на инвестициите!“. |
2000-та
След 2001г. нормативните изисквания към новото строителство динамично са се променили в посока подобряване на показатели като топлоизолираност и енергоспестяване, завишени хигиенни и пожаробезопасни норми, озеленяване и ограничаване на презастрояването. На пазара се е установили лоялна конкуренция като основен двигател на растежа, казва Стоянова и допълва:
Тони Стоянова – ръководител на търговския отдел в „Контракт Сити“: „Доброто развитие изисква да бъдем насочени към новите технологии, материали и да имаме все по-високи изисквания към нашия продукт.
Разполагаме със собствена база с арматурен двор, автопарк от товарни, транспортни и строителни автомобили. Обектите ни са оборудвани със съвременна кофражна техника, кранове и цялата гама от подвижни машини за изпълнение на строителните процеси и технологии. Управлението на дружеството не се е променяло от основаването си до сега, поради което приоритетите ни винаги са били коректност в отношенията, качество и усъвършенстване на продукта, добре премерен риск за бъдещи инвестиции. Това осигурява доверието на нашите клиенти и е в основата на финансовата сигурност и бъдещото ни развитие“. |
Кои са слабите места в сектора на недвижимите имоти
Стоянова вижда като основен проблем все още тромавите, сложни и бавни административни процедури, липсата на административен капацитет в държавните и административни органи, както и несъвършенствата в нормативната база и ЗУТ. Всичко това забавя инвестиционния процес, а много често напълно го блокира, коментира експертът и допълва, че съвместно с Асоциацията на строителните предприемачи и Камарата на строителите се търсят варианти за отстраняването на недостатъците.
Тони Стоянова – ръководител на търговския отдел в „Контракт Сити“: „Друг проблем е липсата на инфраструктура в голяма част от територията на столицата. Част от този проблем се решава с инвестиции от страна на строителните фирми, които изграждат със свои средства, чрез възлагане от Столична община, улични водопроводи, канализации и самите улици. В някои зони обаче това не е възможно да се реши дори по този начин, тъй като съществуващите мрежи нямат капацитет. Проблеми има и с отчуждаването в полза на Столична община на предвидените в плана улици. За съжаление, средства за отчуждаване се предвиждат само за основни артерии и територията на новите метротрасета, а строителите нямат възможност за инициативи даже и при осигурени от тях средства за отчуждаване“. |
Инвестиции и благотворителност
Освен да влагат средства в проектиране и строителство на жилищни сгради, „Контракт Сити“ отделят специално внимание на благотворителните инициативи. Мотивът?! Желанието и стремежът да бъдем по-добро общество и да живеем в подобрена околна среда!
Тони Стоянова – ръководител на търговския отдел в „Контракт Сити“: „Това означава, че трябва да бъдем отговорни и активни, да правим неща, които подобряват социалната среда, в която живеем. От много години си даваме сметка, че бизнесът има водеща роля при формиране на ценности и развитие в посока подобряване на социалния статут, опазване на културното наследство, развитието на младото поколение. Гордеем се с подкрепата си към училища, фондации, читалища. Винаги търсим стимули за развитието на нашите деца, защото те са бъдещето. За това учредихме и стипендията на студент от Университета по архитектура, строителство и геодезия - младото попълнение в строителния бранш. Опитваме се да подобряваме средата в претоварения град като създаваме малки кътчета за отдих и забавления за най-малките. Заявихме желанието си пред Столична община и ни предстои да изградим нова, безопасна и модерна детска площадка на територията на район „Младост“. |
Освен всичко това, през месец ноември 2017г. „Контракт сити“ съвместява отбелязването на 25-годишнината на фирмата с кампанията „Българската коледа“, като всички гости на рождения ден са станали съпричастни с благородното дело, а „Контракт сити“ е удвоила събраната сума. Всяка година подпомагат няколко социални домове за деца, даряват и средства за реставрации и поддържка на културно-историческото наследство на България.
През тази година и до средата на 2019г. компанията очаква да финализира около 10 свои проекта. Повече за тях очаквайте в информационните раздели на Domaza.bg.