Болшинството гласоподаватели в САЩ казват, че достъпността на жилищния пазар е решаваща за избора им на президент през 2024 г.
Въпреки, че на хартия икономиката е силна, много семейства не усещат ползите от нея, защото се борят да си позволят жилището, което искат или в което вече живеят. В резултат на това много от тях се чувстват „в задънена улица“, неспособни да направят желаните от тях премествания и подобрения в живота си, предава „The World Property Journal“. Освен това, почти две трети (64,2 %) от анкетираните собственици и наематели на жилища казват, че достъпността ги кара да се чувстват негативно по отношение на икономиката.
Миналата седмица президентът Байдън представи редица инициативи, целящи да направят сектора по-достъпен: данъчни облекчения за купувачи на първо жилище и продавачи на стартови жилища, както и план за изграждане на повече от 2 млн. нови единици. Нуждата от по-мащабно предлагане е изключително голяма, отчитат още анализаторите. Според тях, ако през следващите няколко години действително бъдат построени 2 милиона жилища, както предлага Байдън, то тогава ще се намери решение на проблема с достъпността.
По време на събитие в Айова миналата година бившият президент Тръмп изложи собствената си стратегия за преодоляване на потребителския блокаж на постоянно конкурентния и скъп жилищен пазар в страната. Тръмп заяви, че планът му е: „Първо, да се намалят разходите за енергия. След това да се намалят лихвените проценти. След това икономиката ще се подобри“. Въз основа на стенограмата от това събитие, той коментира още: „Ще намалим цените на енергията, след това лихвените проценти, след което строителите на жилища ще започнат да строят отново - защото сега никой не може да си позволи да получи пари от банките заради високите лихвени проценти“. Какво ще решат гласоподавателите обаче предстои да разберем…