ТОП 5 инструменти на Фейсбук, полезни за брокерите на недвижими имоти
Недвижимите имоти не остава по-назад от общата тенденция. В цял свят, включително и в България, във Фейсбук, могат да бъдат открити различни инструменти, които брокерите на недвижими имоти използват, за да обменят информация и да рекламират имоти. Ето кои са в ТОП 5:
1. Реклама във Facebook – направете си лична професионална страница
Експерти в онлайн маркетирането съветват, когато решите да използвате Facebook служебно, да си направите служебен профил. Не е добре потенциалните ви клиенти да виждат личните ви публикации от партита и семейни събирания. Вие трябва да се представите по най-добрия начин в професионалното си амплоа. Хората, които търсят недвижими имоти през социалните мрежи, трябва да разберат повече за вас:- кой сте?
- от кога се занимавате с недвижими имоти?
- какви знания и опит имате?
- какви резултати сте постигнали досега?
- кои са или кои са били вашите клиенти?
Експертът в онлайн маркетингът, Стилиян Запорожанов съветва да си направите добре издържана Facebook бизнес страница, в която да представите себе си и качествата си, така че хората да ви повярват, и да публикувате имоти, които предлагате. И тук идва следващият деликатен момент – таргетираната реклама. Проучете пазара и недейте да „спамите“ всички с всичко. Таргетираната реклама е най-добрият начин да не досадите на вашите потенциални клиенти с всякакви оферти, които не ги интересуват.
2. Facebook уебинари
Постоянната комуникация с клиентите – настоящи и бъдещи, е от много голямо значение. А да се даде отговор на техните въпроси е още по-важно. Добро впечатление ще направи, ако във Facebook бизнес страницата ви намират място различни уебинари, в които се разискват важни за купувачите и продавачите теми – за предварителните договори, за комисионите, за подвеждащите обяви и т.н. Но тук пак трябва да се обмислят добре нещата – ако снимате лошо, видът ви не е добър и всичко изглежда непрофесионално, вместо да си помогнете, само ще си навредите.3. Блогове
Млади брокери, които са по-запознати с новите технологии за комуникация и представяне „на живо“, вече са си направили лични блогове. В тях разиграват сюжети, дават съвети, демонстрират чувство за хумор, а същевременно и знания – не лош подход, особено към по-младите хора, които търсят недвижим имот. Все пак, по данни на една от най-големите агенции за луксозни недвижими имоти у нас, „Юник естейтс“, именно младите хора с добро образование и професия са едни от най-активните купувачи у нас.4. Facebook групи
"Клуб на брокерите на имоти" е една от най-популярните общности в социалната мрежа Facebook. Тя е създадена преди 7 години и е отворена за всички потребители, но се публикуват обяви за имоти и се коментират теми само от членове, които са 2552. Ето какво е мнението на някои от брокерите, които са много активни в тази група:Анастас Георгиев – собственик на „Lucky Home Estate“: „От почти две години членувам в групата „Клуб на брокерите на имоти“. Това, което не ми харесва е, че се допуска присъствието на знайни и незнайни брокери-еднодневки, а също и липсата на проверка на статута на искащите участие в групата – имат ли фирма, Булстат, офис, сайт и т.н. Смятам, че членуването в тази фейсбук общност е полезно за всеки брокер, знаещ да борави с информацията, която се публикува. Освен, че спомага комуникацията, всеки колега може да черпи информация от потребители с опит. Какво по-добро от това, да имаш достъп до най-добрите в бранша?!“. |
Справка за последните 30 дни сочи, че в дневника на въпросната група са направени над 1700 публикации, а само за ден те са около 100. Активността на членовете показва, че информационният поток е добър и полезен.
Йордан Димитров – брокер на недвижими имоти в „Home2U“: „Когато започнах да се занимавам с недвижими имоти бях наясно, че рекламата е основна движеща сила. А каква по-добра реклама от тази в социалните мрежи. Проучих най-популярните групи и веднага се присъединих към тях. Всяка група представлява общност от потребители със сходни интереси или професия, и има за цел да се обменя информация. В случая, тя дава поле за изява на много пионери и начинаещи в бизнеса и в същото време, помага за по-бързата и по-добрата комуникация между брокерите“. |
5. „Дни на отворените врати“
Една сравнително нова стратегия на агенциите за недвижими имоти е да организират „Дни на отворените врати“ за обектите, които предлагат. Това е добра възможност за всеки потенциален купувач да разгледа един имот без натиска на ангажимента да подписва договор с компанията – оферент. Рекламата на тези събития във Facebook е интересна за хората. Друг подход е „Ден на отворените врати във Facebook“. За да организирате такова събитие „на живо“ обаче е необходимо да се подготвите добре. Имотът трябва да бъде заснет на 360 градуса, по възможност от професионалист, за да може да бъде представен в най-добрата му светлина. И най-красивите апартамент или къща могат да изглеждат непривлекателни, ако са заснети лошо. Все по-често в заснемането на имоти се използват дронове, които показват и заобикалящата среда.Друго: Специални приложения на Facebook за недвижими имоти
Facebook се грижи усърдно за хората, които искат да рекламират от неговата платформа. За това и непрекъснато се усъвършенстват приложенията, които могат да улеснят всеки бизнесмен и рекламодател. Ето кои са някои от тези Dynamic Ads, които можете да използвате:- Динамична реклама - този инструмент "автоматично предоставя най-добрите комбинации от творческите Ви активи". Рекламодателите могат да въвеждат до 30 варианта на рекламните компоненти (изображения, видеоклипове, заглавия, описания и т.н.). След това Facebook автоматично изпълнява различни комбинации от тези компоненти в целевата аудитория на рекламодателя, за да определи кое ще увеличи ефективността на кампанията.
- Feednomics – специално за недвижими имоти.
Снимка: feedonomics.com
Независимо в кои Facebook групи се членува, какви имоти се предлагат и по какъв начин се достига до клиентите, най-важното за всеки брокер трябва да е отговорното и лоялно отношение – към собственото си представяне, към клиентите, към недвижимите имоти и към професионалното изпълнение на всеки вид реклама. Въпреки новите технологии, само профил във Facebook и смартфон не са достатъчни елементи, за да изградите доверие и да правите добър бизнес.