Как правилно да рекламираме имоти във Фейсбук и какво да не допускаме?
Отговорите на тези и други въпроси, свързани с темата, дава експертът в сферата Стилиян Запорожанов. Той беше един от гост-лекторите на Четвъртата годишна конференция „Inspire to higher“ – Брокерът на бъдещето, организирана от Националното сдружение „Недвижими имоти“. Освен онлайн предприемач и маркетинг консултант във виртуалното пространство, Запрожанов е и съосновател на Онлайн бизнес академия за предприемачи, която се радва на голям интерес.
Стилиян Запорожанов - онлайн предприемач, Facebook маркетинг консултант: „За да имаме успешен бизнес във Фейсбук, ние първо трябва да работим върху изграждането на бранд „доверие“. Ние трябва да обучаваме нашите клиенти за това какви са нашите възможности и постижения, за да може на база на тяхната образованост, те да вземат решение да купят именно от нас. Така, че формулата, според мен е: бранд – авторитет – доверие – образователно съдържание и чак тогава смартфона и технологиите“.
Някои от основните пропуски при брокерите, които вече използват Фейсбук са, че не правят таргетирана реклама, а спамят всички; не събират данни за потенциални клиенти, а само за такива, които в момента търсят, а също така липсата на дългосрочна маркетингова стратегия.
Трите основни метода за развиване на бизнеса с недвижими имоти са:
- Увеличение броя на клиентите, чрез директни контакти, препоръки и директни реклами;
- Увеличаване средната стойност на покупката, чрез допълнителни онлайн и офлайн услуги;
- Увеличаване на честотата на покупка, чрез постоянна комуникация – онлайн и офлайн.
Стилиян Запорожанов - онлайн предприемач, Facebook маркетинг консултант: „Много брокери все още залагат само на първия метод, а глобалната статистика е красноречива – за последните седем месеца цената на рекламата във Фейсбук се е покачила със 130%, а броят на рекламодателите се е удвоил за година и половина. В България, за сега, е евтино да се рекламира в социалната мрежа, а Real Estate индустрията е НЕразработена“.
Две основни стратегии за всички брокери на недвижими имоти:
- първата – Стратегия за търсещите клиенти, чрез създаване на бранд и таргетирана реклама;
- втората – Стратегия за потенциалните бъдещи клиенти, чрез създаване на обучително съдържание.
Стилиян Запорожанов - онлайн предприемач, Facebook маркетинг консултант: „Ако ние искаме да продадем един продукт, то първо трябва да се научим как да продаваме себе си, да продаваме нашите идеи, ценности…Защото бизнесът, който умира чак, когато ние умрем е личният бранд. Всеки друг има средна продължителност между 15 и 20 години. Това е доказано, особено в Щатите. Събрал съм толкова истории за разбити мечти. Основна грешка, която много предприемачи, стартиращи онлайн бизнес допускат е липсата на търпение заедно с големите очаквания. Иска им се да спечелят много бързо, много пари, а не винаги става така. Често успешният бизнес във Фейсбук или като цяло – в онлайн пространството, се основава на един или няколко неуспешни опита. Най-важният ми съвет е продължават да тестват и да стоят далеч от хора, които им казват, че нещо е абсолютно сигурно, просто защото нищо не е гарантирано. Пазарът е този, който решава“.
Освен доверието на клиентите и създаването на правилен модел маркетингов продукт, експертът споделя, че за постигането на добри резултати в социалните мрежи, много важно е и времето, в което ще се публикува или сподели информация за дадения продукт/имот.
Стилиян Запорожанов - онлайн предприемач, Facebook маркетинг консултант: „Рано сутрин – между 6:30ч. и 8:30ч., когато хората се приготвят за работа и вечер – между 21:00ч. и 23:30ч., когато са приключили със служебните си и домашни ангажименти, са най-подходящите часови интервали, в които да си осигурите повече публика, респективно – повече клиенти“.
На 17.11.2017г. Запорожанов инициира и провеждането на първата Фейсбук бизнес конференция в България с участието на деветима лектори-експерти в сферата на Фейсбук маркетинга.
Още от съветите на експертът очаквайте в предстоящия видео материал на Домаза Новини в рубриката Полезно.