Анонимно: 6 факта, за които брокерите премълчават
Далеч не всички купувачи на имоти се задълбочават в същността на брокерската дейност, както и не всеки може да се досети какво именно мисли за него брокерът. Имотните агенти често крият истинските си чувства зад спокойно поведение и професионализъм. Редакцията на Domaza представя ТОП 6 от мислите на брокерите за клиенти, които понякога възникват в главите им, но които истинските професионалисти едва ли биха изказали на глас.
„Надявам се, сега сте сериозни“
Брокерите не обичат да работят с клиенти, които искат да купят имот „някога“. Без съмнение, на тях може да им е приятно да си общуват с вас и да нямат нищо лично против вас. Но брокерите физически не могат да си го позволят: всеки от клиентите иска да е в приоритетния списък – качеството на услугата ще се понижи, ако брокерът ще се занимава със странични неща. Освен това, много е важно клиентите да разбират, че брокерът получава дивиденти само тогава, когато (и ако) клиентът направи покупко-продажба на имот – добре е да се знае, че брокерите не получават почасова заплата.Ако огледите на имоти без сериозен интерес от страна на клиентите се проточат във времето, и те така и няма да вземат решение за покупка, тъй като намеренията им са били само да се запознаят с актуалните оферти на пазара, то отношенията им с брокера могат да се обтегнат.
„На ваша страна съм, може да ми казвате истината“
Не е проблем купувачите на имоти да си помислят предварително какво евентуално могат да казват на брокера на продавача и какво не, но на своя собствен брокер може (и дори трябва!) от самото начало да казват само истината. Например, подобна ситуация възниква, когато клиентът блъфира за горната допустима ценова граница на имота, който иска да купи: на своя брокер казва една сума, а на практика е готов да плати доста повече.Защо това е вредно за самия клиент? Разполагайки с определена сума пари, която човек вече мислено е инвестирал в имот, той има и определен набор от очаквания. Ако брокерът не знае с какъв бюджет разполага неговия клиент, то той няма да може да предложи интересни варианти – огледите на имоти ще стигнат до задънена улица, а на клиента ще му бъдат предлагани имоти от съвсем друго ниво.
„О, не, само не това“
Основната задача на вашия брокер е да издейства предимства за вас при покупка на имот, за който претендират и други заинтересовани лица. По време на обсъждане на цената с продавача често клиентите назовават нереалистични оферти, в резултат на което сделката се губи. Брокерите не обичат такава „самодейност“ от страна на клиентите си, тъй като преди продавачът да започне преговори по цената с купувача, брокерът ВЕЧЕ е свършил много работа. Имотният агент може да прости подобен подход на клиентите си 1-2 пъти, но ако те не се поучат от собствените си грешки, то това може да усложни процеса.Струва си да се вслушате в препоръките на вашия брокер, както и да се поинтересувате каква оферта от страна на купувача би била най-обективна. Брокерите продават имоти всеки ден, те знаят каква цена би била оптимална във вашия случай.
„Трябва да се върнете към реалността“
На практика, всички купувачи на имоти искат за малко пари да получат хубав имот. В този случай огледите на обекти стигат дотам, че купувачът винаги от нещо е недоволен. Той би искал по-високи тавани, прозорци с друга форма, основна спалня на първия етаж и т.н. Покупката на имот, обаче, винаги е компромис.За съжаление, няма идеални имоти. Дори ако човек реши сам да си построи имот, той в крайна сметка ще разбере, че и този начин не е напълно идеален (или е идеален само за него). За купувача търсенето на „най-идеалната къща“ също е толкова вредно, колкото и за брокерите – той може да изгуби изключително много време докато търси „точно такъв имот“.
„Моля, наглеждайте децата си“
Лошата клиентска етика може да донесе на брокера доста грижи. Често подобни ситуации възникват, когато брокерът организира семеен оглед на имота. В момента, когато родителите оглеждат обекта, децата могат да започнат да бягат из къщата или да пипат крехките вещи. Уви, случва се и така, че децата повреждат имуществото.Най-простото решение е да идвате на огледи без малки деца. Ако липсва такава възможност или нямате желание, то брокерите препоръчват да наглеждате децата си и да не им позволявате да се разхождат из имота без надзор.
„Просто ми се обадете“
Брокерите са заети хора, по-голямата част от работния ден те прекарват в пътуване. Именно поради тази причина за решаване на важни въпроси по-добре е да се обадите директно на брокера вместо да му пишете имейли или да му пращате смс-и. На брокера му е по-лесно да решава текущи задачи по телефона, тъй като той не винаги има възможност да седи пред компютъра, в социалните мрежи или да пише съобщения, освен ако този начин на комуникация не е уговорен предварително между брокера и клиента.Всичко е индивидуално (психология, стил на работа, ниво на професионализъм), но знанието на тези нюанси ще ви помогне бързо и лесно да намерите общ език с професионалиста, а следователно да намерите желания обект и да сключите успешна сделка.