6 съвета за по-лесно преместване в ново жилище
Редакцията на ДОМАЗА ви предлага 6 съвета за по-лесно преместване, така че да не се изгубите в собствените си действия.
„Колкото по-малко имам, толкова повече съм свободен“
Предстоящото преместване е идеалният повод да се освободите от всичко ненужно. Приложете някои от съветите на Фън Шуи и изхвърлете това, което пазите от години с идеята, че „някой ден може да потрябва“. Ако не е потрябвало досега, едва ли ще потрябва изобщо! Или пък можете да продавате – вече има достатъчно сайтове в интернет, където да предложите непотребното за вас, което може да се окаже нужно за други.
Цветелин Йорданов – транспортна фирма „Авангард Транс“: „В практиката ни се е случвало хората да изхвърлят нещо в последния момент, точно преди да го качим в камьона. Но сме имали и нестандартни желания за допълнителен транспорт, например на морски пясък от Варна до София“.
Бъдете търпеливи и организирайте правилно времето си
Изгответе си график и не забравяйте крайния срок. След това направете списък по категории вещи и определете приоритетните – със сигурност има такива, които ще ви трябват повече от други и такива, които са по-важни от други. Започнете опаковането именно от тях, а другите оставете за после. Не забравяйте да надписвате!!! Така ще знаете кое къде е и няма да губите време при разопаковането и търсенето на нещо конкретно.
Пресметнете дистанцията и цената на транспортните услуги
Ако нямате много багаж и новият ви дом е сравнително близо, преценете възможността да преместите всичко на няколко пъти с автомобила си или да помолите приятел за помощ. От друга страна, ако трябва да се преместите на по-далечно място и имате повече вещи, ще се наложи да прибегнете до услугите на специализирана транспортна фирма. Офертите варират от 0,40 лв./км за разстояние до 200 км и по-малък бус, и 0,80 лв./км за по-далечна дестинация и по-голям бус или камьон. Добре е да си приготвите и малко пари за бакшиш на служителите на съответната фирма, тъй като те ще свършат „тежката“ работа, а вие ще запазите силите си за разопаковането и подреждането.
Цветелин Йорданов - транспортна фирма "Авангард Транс": Много често клиентите ни имат нужда от нашата помощ за преместването на багажа от дома в камьона или микробуса и след това – в новото жилище. Особено сме необходими на дамите, които организират това сами. Необходимо е обаче да знаем за това предварително, за да предвидим повече хора за уговорения ден и час“.
Отделете чанта за спешни случаи
Никой не знае кога може да се случи лек инцидент или просто да се почувства като корабокрушенец на самотен остров. За това е добре още преди да започнете опаковането, да помислите за чанта за спешни случаи с няколко лекарства от първа необходимост, лепенки, спирт, хавлия и бельо. Може толкова да се увлечете в затварянето на кашоните и завръзването на човалите, че да окажете без нищо за преобличане.
Двойна проверка
Дори да сте били изключително организирани и последователни, задължително огледайте „за последно“ празното жилище. Винаги съществува вероятност нещо да остане забравено в някой ъгъл или под някоя мебел. Не забравяйте, че повече няма да се върнете на това място и няма да имате втори шанс да потърсите нещо изгубено. Същата проверка направете в последствие и на превозното средство, с което ще преместите собствеността си.
Цветелин Йорданов – транспортна фирма „Авангард Транс“: „Задължително караме хората да проверят транспортното средство след като сме разтоварили багажа, за да видят дали не е останало нещо. Имало е случаи, в които някой се обажда, че преди две седмици е използвал нашите услуги и се интересува дали някоя по-малка чанта не е била забравена. Но като цяло хората са организирани и внимават за вещите си“.
Пристигайки в новия си дом .....
Когато ще се нанасяте в ново жилище – апартамент или къща, първото най-важно нещо е да се уверите, че там е чисто. Дали вие ще почистите предварително или ще наемете фирма за това – вие решавате. Минималната стойност на услугата е около 30 лв., но се променя в зависимост от големината на имота и допълнителните дейности, които може да заявите. Втората ви много важна стъпка е да сложите всеки кашон или чувал в стаята, в която трябва да бъде разопакован. За това ще ви помогнат етикетите, които предварително сте сложили и ще си спестите много време в търсене.