5 тенденции, определящи пазара на недвижимите имоти през 2018 година
1. Доминация на интернет марките
2018-та година е времето, когато имотните агенти масово ще започнат да работят върху собствените си брандове в онлайн пространството. Това се случва и сега, но през 2018 година експертът очаква засилване и разпространение на тази тенденция в различни страни.Благодарение на това, че през 2018 година брокерите и агенциите ще бъдат компетентно представени в интернет, инвеститорите в жилищни и бизнес имоти ще могат по-бързо да вземат решения относно това, къде и с чия помощ може изгодно да инвестират капиталите си. Информацията за пазарите ще стане още по-достъпна на международно ниво – най-добрите агенти ще могат да разчитат на притока на клиенти, а онези, които в миналото са направили професионални грешки, ще бъдат принудени да работят върху собствения си имидж.
2. Разширяване на пазарите
Социалните мрежи, в които вече присъстват прогресивните пазари, постепено способстват за разширяване на пазара. Вече няма нужда потребителят да присъства в дадена страна и град – за агенциите на недвижими имоти е достатъчно той да види техните снимки, обяви или видео обиколки в своята листа.Също така, за мащабиране на пазара способства и броят социални мрежи – повечето брокери успяват успешно да използват SMM за продажба на имоти в Instagram, Snapchat, LinkedIn и Facebook. Въпреки това, опитните експерти отбелязват, че най-добри резултати през 2018 година ще осигури именно Facebook.
Нанси Алмодовар:
«Във Facebook е съсредоточена огромна аудитория, по този показател това е социална мрежа №1 в света. Вашият контент може да обхване голямо количество хора, които могат да научат за вашите обекти случайно. Със сигурност, това е един от най-добрите начини за продажба на недвижими имоти».
3. Технологиите SmartHome
От много години експертите говорят за това, че «умните къщи» един ден ще станат доминиращ сегмент на пазара. 2018-та година е времето, когато това най-после наистина може да се случи. Брокерите, строителните компании и инвеститорите ще трябва да преосмислят подхода към работата, както и да научат всичко за интеграцията на новите технологии.Разпространението на търсенето на «умните къщи» се очаква, в частност, заради нарасналия достъп до тези технологии. Днес такива пазарни ниши като автоматизация на осветлението и осигуряване безопасността на обекта, станаха по-достъпни за собствениците от среден клас. В тази връзка мнозина девелопъри вече с готовност прилагат интелектуалната автоматизация, за да увеличат атрактивността на обектите за потребителите.
4. Брокери, специализирани в определен сегмент
Още една тенденция през 2018 година, според експерти, е диференциацията на универсалните брокери. С времето брокерите осъзнаха, че не могат да бъдат едновременно добри във всеки един сегмент на пазара на недвижими имоти, затова най-добрите участници на пазара постепенно преминават към специализация в конкретен сегмент. В резултат на това те успяват да бъдат по-компетентни в своята ниша.Нанси Алмодовар:
«Недвижимите имоти в сегментите комфорт и премиум се продават по различен начин. За да продадете успешно къща за $1 000 000, трябва да сте на една и съща вълна с потенциалния купувач».
5. Нова категория купувачи
Всяка година икономистите очакват масов приток на представителите на новата категория купувачи - така нареченото поколение Z (хора, родени след 1995-та година). През 2018 година на пазара на недвижими имоти тези купувачи ще станат още повече, а към 2020 година се очаква, че броят на представителите на поколението Z ще достигне 2,56 млрд. души.За купувачите от различни поколения е необходим определен подход и 2018-та година е подходящото време, за да се научите да общувате с представителите на поколението Z на един език.
Припомняме, по-рано Domaza публикува средносрочна прогноза за имотния пазар. Към 2020 година експертите очакват значителни промени, а някои вече активно се подготвят за тях.