Чат ботове на имотния пазар. Какво е това и защо са необходими на всички успешни брокери?
Какво е чат ботът за пазара на недвижими имоти? Ако трябва да се задълбочим в техническата страна на въпроса, то чат ботът представлява изкуствен интелект, който е способен да се учи, натрупвайки знания и опит. Ако не навлизаме толкова дълбоко, можем да приемем, че чат ботът е приложение, което може да съществува на всяка една платформа (Facebook, SMS, уиджет на сайта на агенция и т.н.)
Това приложение е способно на доста осмислено ниво до общува с клиенти, да им задава уточняващи въпроси, да фиксира жалби и пожелания. Основното предимство на приложението е способността му да работи без намесата на брокера, като при това да събира цялата важна клиентска информация до поискване.
Както знаете, чат ботовете намериха място в списъка с най-важните тенденции на имотния пазар. Уважаваните имотни агенции в близките пет години планират да инвестират в тази технология, за да възложат работата с клиенти на робота.
Опитът на агенциите за недвижими имоти
Някои компании вече започнаха използването на чат ботовете за продажба на имоти. Така, например, на сайта на агенцията Structurely чат ботът учтиво комуникира с посетителите, отговаря на техните въпроси и проследява какви имоти е търсил клиентът, за да може по-нататък да му предложи подходящи обекти. В тази агенция чат ботът самостоятелно си общува с клиентите до момента, докато поставените въпроси излязат извън рамките на неговата компетентност.Например, ако на чат бота на Structurely му бъде зададен въпрос относно фундамента на този или онзи обект, той ще отговори нещо от сорта на «Позволете ми да уточня тази информация за Вас». От този момент роботът приключва своята работа и пренасочва клиента към компетентен брокер.
Роботът брокер REX Real Estate Exchang притежава още по-широки възможности. Той не само консултира клиенти, но и ги следва в интернет, за да ги «подсети» навреме относно подходящ имот под формата на рекламни послания.
Защо брокерът има нужда от чат-бот?
Всички предимства на чат бота на пазара за имоти може да бъдат описани с една дума – автоматизация. Чат ботът освобождава време на брокера за оглед на обекти с клиенти, които вече са готови за покупка, докато консултациите могат да бъдат възложени на робота. Още едно допълнително предимство на чат бота е неговата сравнително ниска цена. Технологията може да замени асистентите и денонощните консултанти, на които трябва редовно да се плаща.Ако на чат бота му се направят настройки за SMS-«общуване», то клиентът дори може да не се досети, че общува с робот. Впрочем, няма смисъл да се крие използването на чат ботове: множество компании използват технологията като допълнителен PR ход, защото клиентите обичат да получават ексклузивни услуги.