Търсят се законови методи за облекчаване на трафика, които ще засегнат и строителите
Ясно е фиксирано предложението на пешеходни зони да е допустимо движението на специализирани автомобили само, ако спазват ограничение на скоростта от 20 км.ч.
Градовете с население над 30 000 души ще трябва да изработват индивидуални планове и програми за развитието на градския транспорт, велосипедистите и пешеходците. В по-малките градове тези документи ще се обсъждат и приемат от Общинските съвети.
Проектът на наредбата подлежи на обществено обсъждане до 6.07.2017г.
Други мерки, които ще засегнат строителите, са заложени в Стратегията за достъпна градска среда, която ще бъде обсъдена на следващото заседание на Столичния общински съвет на 20 юни т.г. Ако текстовете бъдат приети, при издаването на Акт 14 на всеки строеж ще минава на инспекция комисия, в която ще фигурира и лице със специални потребности, за да прецени дали е достъпна архитектурната среда за хора с увреждания. Ако оценката бъде негативна, ще бъде отказвано издаването на Акт 16.