Съществено изоставане на цените на готовите нови имоти от цените на имотите „на зелено” в столицата
Що се отнася до потребителската активност в сектора за продажби на нови имоти, в т.ч. и на „зелено“, същата може да бъде условно разделена между два типа купувачи. Профилът на едните е млади семейни или несемейни хора на възраст 30-40 години, които в рамките на определен бюджет закупуват първо жилище и се стремят да постигнат оптимално съотношение между цена и качество. Тези клиенти избират предимно готови нови имоти по предварително набелязани критерии за местонахождение, транспортна свързаност и налична комунална инфраструктура в района, съобразно актуалните лични или на семейството потребности.
За същественото повишаване на цената на новостроящите се имоти, включително и „на зелено“ допринасят вторият тип купувачи. Те имат за цел да променят качеството си на живот в съответствие с постигнатия по-висок стандарт и по-големи финансови възможности и избират на пазара имот въз основа на детайлни критерии за демографската и социална характеристика на квартала/жилищния комплекс, разположението на сградата в самия комплекс, строителното качество и спазването на предвидените в ПУП показатели. съвременните норми за функционалност, естетичен дизайн, удобни комуникации, осигурени зелени площи, паркоместа, простор и комфорт за обитаване. Именнно съобразяването на новото строителство не с индивидуални решения на инвеститорите, а с растящите изисквания на такъв тип купувачи на имоти, е в основата за покачване цената на новостроящите се жилища в София, като от началото на 2016г. в различен етап на строителство са над 13 000 апартамента в столичния град.