Проучване: с какви думи да опишем имота, за да го продадем по-бързо и по-скъпо
В своя доклад изследователите посочват, че списъкът с успешни фрази за съставяне на обява за продажба на жилищен имот не трябва да бъде възприеман буквално – те едва ли биха имали положително въздействие върху цената или бързината на сделката, ако написаното в обявата не съответства на действителността. Списъкът с думи за подсилване си струва да бъде използван като чек-лист, като подбирате подходящи думи според обекта, а не обратното.
Вземайки за пример имотния пазар в САЩ, анализаторите успяха да установят, че най-силната фраза в мащабите на 1 000 000 сделки с имоти от началото на 2017 година се оказа „прозоречен панел“ при описание на прозорците. Експертите установиха, че обявите, съдържащи тази фраза, са позволявали имотът да се продава по-скъпо.
Авторите на изследването: «Всеки собственик, който продава имот, трябва да обърне внимание на брокера си за наличието на изброените функции, за да може той задължително да ги упомене в обявата. Може би си струва да се обмисли прилагането на някои функции, за да се продават имотите по-скъпо».
Така, сред подсилващите думи през 2017 година в обявите за продажба на имоти се оказаха:
- «ново строителство»;
- «ремонтирана (преустроена) кухня»;
- «дневна на открито» (или «закрита тераса»);
- «спокойна улица»;
- «безпрепятствен достъп»;
- «естествено осветление»;
- «гранитен кухненски плот»;
- «уреди от неръждаема стомана»;
- «сводести тавани»;
- «паркетен под»;
- «идеално за забавления»;
- «просторен вътрешен двор».
Припомняме, по-рано Domaza съобщи в какъв цвят си заслужава да направите банята, за да продадете впоследствие имота по-скъпо.