Прогнози за пазара на имоти. За какво трябва да бъдат готови брокерите към 2022 година?
Резултатите от проучването показват, че основната и най-гореща тенденция в областта на маркетинга на пазара за недвижими имоти си остават мобилните технологии. По въпроса за инвестициите в изкуствен интелект и технологии от виртуалната реалност, лидерите в сферата на имотите засега гледат предубедено – перспективите на тези инструменти в близките пет години те не оценяват с такава оптимистичност, с каквато се тръби за тях от маркетолози и медии.
Ренвик Конгдън, генерален директор на Imprev:
«Направихме двугодишно проучване относно ключовите проблеми, пред които са изправени топ мениджърите на имотния пазар. Анкетираните имаха колеблива увереност дали да се заглеждат по новите технологии, за да не пропуснат онези от тях, инвестирането в които наистина е рентабилно и ефективно. Да отбележа, че повечето от тях в момента се отказват от търсене на нови решения, но се заглеждат по инвестиции в технологии, които вече вече са доказали потенциала си за растеж».
Съвременни канали за продажби
В хода на допитването специалистите изясниха на кои канали за продажба трябва да се залага през следващите пет години. 10-ка на основните канали в периода 2017-2022 години специалистите поставиха на мобилните приложения – 48% от професионалистите, участвали в допитването, ги нарекоха изключително важни. За сравнение, социалните мрежи и видеомаркетингът получиха 45% от гласовете.Тенденцията за отказ на брокерите от традиционните методи за реклама се потвърждава: само 24% от участниците в анкетата заявиха, че през следващите пет години трябва да се набляга на контекстуалната реклама от Google, а 20% са убедени в ефективността на специализираните портали за покупко-продажба на недвижими имоти.
Като цяло, в хода на допитването беше установено кои ще са най-основните инструменти в арсенала на брокерите през следващите пет години:
- Мобилните приложения (48%);
- Социалните мрежи (45%);
- Видео (44%);
- Текстовите (SMS) съобщения (37%);
- Уеб сайтовете и SEO (30%);
- Контекстуалната реклама в търсачките (24%);
- Порталите за недвижими имоти (20%);
- Email (19%);
- Таргетираната печатна (флаери, визитки) реклама (4%);
- ТВ рекламата (3%);
- Масовата печатна (вестници, списания) реклама (3%).
Специалистите разказаха и за плановете си за близките пет години. В хода на допитването стана известно кои направления могат да се считат за най-важини и иновативни.
Най-важните тенденции според експертите са:
- Интелектуалните анализи— (74% гласа);
- Базите данни (72% гласа);
- Платформите за автоматизация на маркетинга (67% гласа);
- 3D обиколките и допълнената реалност (60% гласа);
- Изкуственият интелект, чат ботовете, роботите консултанти (50% гласа).
При това далеч не всички анкетирани експерти смятат да инвестират в изброените технологии. Така, например, в развитието на интелектуалния анализ към 2022 година смятат да инвестират 65% от участниците в допитването, в създаване на обширни бази данни – 64%, в платформи за автоматизация на маркетинга - 65%, в създаване на 3D обиколки – 46%, в разработка на роботи с изкуствен интелект – едва 30%.
В изследването се казва, че в допитването са взели участие над 200 уважавани представители на имотния пазар в САЩ, представители на брокерски компании, реализирали близо половината от всички продажби на имоти през 2016 година.