Подписани са договорите за проектиране, строителство и строителен надзор на 9,3 км от автомагистрала „Хемус“ между Ябланица и Боаза
Определеният срок от 910 дни за изпълнение на обществената поръчка за изграждане на участъка от АМ „Хемус“ между п.в. „Ябланица“ и п.в. „Боаза“ предвижда 180 дни за проектиране и 730 дни за изграждане на обекта. В рамките на проекта предстои изграждане на 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, подлез при общинския път от село Брестница към пещерата „Съева дупка“, както и етапна връзка при километър 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Новата отсечка от автомагистралата ще бъде с по две ленти от по 4 м за движение във всяка посока, две ленти за спиране от по 3 м, средна разделителна ивица с широчина 2 м, водещи ивици и банкети и заложена скорост на движение 120 км/ч. Подписването на договорите за проектиране, строителство и строителен надзор на 9,3 км от АМ „Хемус“ е важно не само за Северна България, но и за цялата страна, е подчертал министър Нанков.
По следващите етапи от строителството на АМ „Хемус“ се извършва физическо проектиране на трасето между п.в. „Боаза“ и разклона на второкласния път II-35 между Ловеч и Плевен с дължина 50 км, като се търси възможност за отпадане на необходимостта от изграждане на подлези, надлези и други съоръжения за преминаване по трасето, което ще осигури икономия с близо 150 млн. лв. Строителството на този участък ще бъде разделено на три етапа, е пояснил министър Нанков и се очаква до края на 2018 г. да бъдат завършени техническите проекти и преминати процедурите по ОВОС, както и да бъдат изготвени парцеларните планове. Избран е изпълнителят и за изграждането на участъка от АМ „Хемус“ между п.в. Белокопитово и п.в. „Буховци“ и, ако няма обжалвания, строителството на отсечката може да стартира още през тази година.