Нов клас луксозни домове по света
Marriott International с портфолио, включващо марки като „Ritz-Carlton“, „St. Regis“ и „W“, оперира с повече от 90 от тези имоти по целия свят и с още десетки в процес на строителство. Междувременно три четвърти от проектите, които се разработват от луксозната хотелска верига „Four Seasons“, вече включват жилищен компонент. Ръководителят на изследователския доклад за продажбата на маркови резиденции, изготвен за анализаторската компания „Savills“, Пол Тостевин казва за Mansion Global:
Пол Тостевин – асоцииран директор на „Savills“: „Това е тройно печеливша комбинация, защото тя разчупва някои ограничения за строителните предприемачи, купувачите на луксозни имоти и собствениците на луксозни марки. Премиите за продажби на маркови резиденции спрямо не-марковата конкуренция могат да варират от 8% при „зрял“ пазар като Лондон до астрономическите 150% при развиващ се пазар като Казахстан, където маркови резиденции представляват първия луксозен продукт на международните стандарти“. |
Управляващият директор на агенцията за брандиране и маркетинг на недвижими имоти „Graham Associates“ казва, че дотук, всички инвеститори са се опитали да надмогнат конкуренцията - мраморни и златни кранове, винени стаи и голф симулатори вече са се превърнали в стандарт.
Ето някои от отличителните маркови резиденции по света:
Twenty Grosvenor Square, Лондон (Four Seasons Hotel and Resorts)
Цените на жилищата стартират от 22,6 млн. долара
Веригата „Four Seasons“ вече следва собствена концепция за апартаменти в самостоятелна жилищна сграда, а не в съседство с хотелска част. Twenty Grosvenor Square разполага с 37 ултра луксозни жилища с три до пет спални, разположени в историческа сграда, която по времето на Втората световна война е била военен щаб на генерал Дуайт Айзенхауер. Локацията на резиденцията е в ултра- шикозния квартал „Мейфеър“, проектът включва изключително модерни услуги и удобства, като трапезария за събирания, планиране на събития, грижи за деца и дори за домашни любимци.
Резиденция Armani/Casa, Маями
Цените на жилищата стартират от 2 млн. долара, а за пентхаус – от 17 млн. долара
Снимки: seasidepropertiesgroup.com
През последните няколко години се наблюдава вълна от луксозни лайфстайл марки, търсещи нови потоци от приходи. Маями е тестова площадка за подобни схеми с проекти на „Porsche“, „Aston Martin“ и „Missoni“. Резиденциите от веригата Armani / Casa на стойност 1 млрд. долара, ще бъдат отворени по-късно тази година. Те включват частен плаж с над 90 метра воден фронт, дизайни на Сезар Пели и интериори на Джорджо Армани. Купувачите на дуплексния пентхаус с площ 560 кв.м получават бонус: билет за първокласен двупосочен билет до Милано, за да се срещнат със самия Джорджо Армани.
„The XI“, Ню Йорк (Six Senses Hotels Resorts Spas)
Цените на жилищата започват от 2,85 млн. долара и 28 млн. долара за мезонети с 5 спални
Базираната в Банкок „Six Senses“, известна със своите еко/зелени принципи и здравословни проекти, оглавява класацията на „Travel & Leisure“ в последните две години и прави дебюта си в Северна Америка, в Ню Йорк с жилищната сграда „The XI“. Извитата кула, проектирана от Bjarke Ingels, ще покрие половин пресечка от района в близост до река Хъдсън, а жителите ще имат достъп до спа център с площ 4 200 кв.м, ексклузивни кабинети и студия за персонализирани терапии от 1700 кв.м заедно с уелнес програми, изготвени от подбран екип от световноизвестни експерти.
„One Barangaroo“, Сидни (Crown Residences)
Цените на жилищата започват от 6,7 млн. долара
Според Виктория Гарет, ръководител на отдела за жилищни проучвания в Knight Frank – Asia, пазарът на маркови жилищни имоти се нагрява в региони, привличащи нововъзникващо богатство или виждащи голям ръст на вътрешното богатство. Експертът отбелязва още, че Австралия е преживяла голям приток на богатство и сега всички погледи са в пристанището на Сидни и „One Barangaroo“. 82-те бутикови жилища с от две до шест спални, са с дизайнерски интериор и представляват първите напълно интегрирани луксозни резиденции на хотелски марки на континента. Те предлагат шестзвездни хотелски услуги за консиерж, великолепни гледки към пристанището, множество ресторанти, барове и други удобства.
„Sapphire Residences Colombo“, Шри Ланка (YOO)
Цените на жилищата започват от 1,14 млн. долара
Международни експерти в сферата на недвижимите имоти казват, че бъдещето на сектора е в Азия – както в градски, така и в курортни условия. Всъщност, ITC Hotels - една от най-големите вериги за луксозни хотели в Индия, се превръща в маркова резиденция със „Sapphire Residences Colombo“ на YOO. Известната архитектурна фирма „Gensler“ е проектирала две кули, свързани с 54-метров мост в небето и хеликоптерни площадки за гостите. 132 изключително просторни жилищни единици с интериори от „Philippe Starck“, имат среден размер от 511 кв.м и са предварително свързани с централен контролен панел, който може да се управлява от таблет или мобилен телефон за най-доброто „интелигентно изживяване в дома“.
Хотели и жилища в едно – аналог в България
Макар и в по-малки мащаби, макар и не от някоя световноизвестна марка, подобни проекти на сгради, съчетаващи жилищни и хотелски части, офис пространства и търговски обекти, се изграждат и в България. Разбира се, центъра на тези проекти е София и обръщаме поглед към един от най-атрактивните – „GRAND KANYON“.Комплексът се състои от 6 сгради, всяка от които носи име на планина в България. Според компанията-инвеститор, проектът е първи по рода си в Европа, като в общите екстериорни пространства фигурира и модерен мол. Различните видове имоти се предлагат на цени от 111 199 евро до 9 000 000 евро. Повече за проекта може да научите от профила на агенцията-посредник в domaza.bg – „Global Consult“.