Нова технология позволява «да поживеем» в имота преди покупка
Тази технология ще бъде реализирана на базата на технологиите на виртуалната реалност. Очаква се, че имотът ще бъде моделиран в 3D-формат: купувачът ще може «да поживее» в него, макар и виртуално, за да прецени всички евентуални проблеми и неудобства.
Анализаторите също така смятат, че това ще допринесе за намаляване ролята на брокера в процеса по покупко-продажба на имот. Техните опоненти, обаче, са на мнение, че брокерската професия в близко бъдеще не е застрашена. Първо, VR-технологиите от подобен мащаб са приложими далеч не за всички сделки. Второ, дори ако клиентът и продавачът са склонни да изпробват виртуалната реалност, то този експеримент изисква време за реализация, а и е доста скъп.
Уточнява се, че стойността на разработката на виртуален 3D-дом, в който клиентът ще може да поживее преди покупка, стига до $50000-150000 за обект.
В канадския град Торонто вече е създадена компания House VR. Нейният основател Иона Бротман отбелязва, че 90% от клиентите не са се сблъсквали преди с технологията на виртуалната реалност и не разполагат с бърз достъп до необходимите технологии. Именно поради тази причина разпространяването на тази технология няма да е бързо и лесно за разработчиците.
Въпреки това, в отчета на банката се казва: инвестициите във виртуалната реалност на имотния пазар значително нарастват. През 2012 година компаниите са инвестирали във VR общо към $221 млн., а вече през 2016 година нивото на инвестициите достигна до $2 млрд. От подобни технологии се интересуват както купувачите, така и строителните фирми: опитът на една от канадските компании показва, че 40% от големите строителни фирми искат «да се поразходят» из обекта преди началото на строителството.
Припомняме, по-рано Domaza съобщи, че брокери масово се отказват от традиционните инструменти за реклама, предпочитайки дронове и 3D-обиколки. Също така в Европа купувачите демонстрират ръст в доверието към онлайн магазините, което може да се отрази положително и върху онлайн продажбите на имоти – от тази гледна точка инвеститорите биха били заинтересовани от VR-технологиите. С тяхна помощ се постига ефект на присъствие на купувача от всяка точка на планетата, както и могат да станат един от най-ефективните инструменти за продажба на имоти на съвременните купувачи.