На пазара за недвижими имоти навлиза като потребител Милениум поколението
По данни на американската асоциация, през 2016 г. продажбите не само в САЩ, но и в световен мащаб, отбелязват най-добри резултати след кризата. За значителния интерес към покупката на жилища през тази година са допринесли редица икономически и финансови фактори: постепенното подобрение и стабилизиране на икономиката, стабилния ръст на работните места няколко последователни години, ниските нива на лихвите по ипотечните кредити, които паднаха под 4%. Според статистическите данни, в САЩ, откъдето започна икономическата криза, нивото на безработицата през 2016-та е паднало до 4.9%, а ръстът на заплатите е най-висок от 2009 г. насам.
Анализираните от Асоциацията данни показват, че през настоящата година особено активно на пазара за недвижими имоти в САЩ е и поколението на 30-годишните. Това са хора, уверено стъпващи на жилищния пазар, след като вече са намерили стабилна работа и са изплатили отпуснатите им студентски кредити. Влизането на пазара и на Милениум поколението ще продъжи да поддържа стабилни нива на потребителското търсене. По отношение на предлагането, от Асоциацията очакват броят на свободните за продажба жилища да се увеличи през следващата година с 5.3% до 1.22 милиона, но нуждата е за поне 1.5 милиона. И ако през последните няколко години строителството е било доминирано от многофамилните жилищни сгради, се очаква предприемачите да насочат вниманието си и към еднофамилните къщи, които през тази година са достигнали 570 000 броя, но през 2017 г. се предвижда да нараснат до 620 000 броя. Все още нисък – около 14%, обаче, остава делът на младите купувачи, избиращи ново строителство.