Настройки на сайта
Всеки регистриран потребител на ДомаЗа има свой собствен сайт, който е от вида: www.mysite.domaza.com. За да го конфигурирате използвайте меню "Моя Домаза" -> „Моят сайт” -> „Настройки”.
Меню „Настройки” включва следните подменюта:
1. Глобални
2. Езици
3. Домейн
4. Имейли
5. Съобщения
1. Глобални
Всеки регистриран потребител в ДомаЗа има достъп до глобалните настройки на своя сайт. Чрез тях потребителят бързо и лесно може да създаде свой сайт. За да съхраните промените в настройките използвайте бутона „Запази“.
Глобалните настройки на Моят Сайт включват следните раздели:
1.1. Общи
- Име на сайта – Въведете име на Вашия сайт.
- Име на субдомейна – Въведете име на субдомейна на Вашия сайт. Вашият сайт ще бъде в следния формат: www.mysite.domaza.com.
- Skype име – Въведете Skype име, което ще се показва на Вашия сайт.
- Показвай ДомаЗа Новини – Маркирайте ако искате да се показват новините от ДомаЗа на Вашия сайт.
- Времева зона – От падащия списък изберете Вашата времева зона.
- Формат на датата - От падащия списък изберете желания формат, в който ще се показва датата навсякъде във Вашия сайт.
1.2. Други инструменти
- Google Analytics Код – Поставете Вашия код от Google Analytics. Ако нямате профил в Google Analytics, може да си направите тук:www.google.com/analytics
- Google Adsense Код – Поставете Вашия код от Google Adsense. Ако нямате профил в Google Adsense, може да си направите тук: www.google.com/adsense
- Други броячи – Поставете код за друг брояч на посещения на Вашия сайт.
- Google Maps API Key – Поставете кода на Google Maps API Key. Ако нямате профил, може да си направите тук: http://code.google.com/apis/maps/signup.html
1.3. Воден знак
- Текст на водния знак (макс. 60 символа) – Вашият текст за воден знак ще се показва в центъра на всички снимки на имоти, които сте публикували. Въведете текста на водния знак. Максимална дължина на текста е 60 символа.
- Използвай картинка – Отбележете, ако ще използвате картинка за воден знак вместо текст.
- Картина за воден знак – Вашият воден знак ще се показва в центъра на всички снимки на имоти, които сте публикували. Използвайте бутона Browse за да качите картинка от Вашия компютър, която ще използвате за воден знак. Водният знак трябва да бъде в PNG формат.
2. Езици – Използвайте бутона „Добави език” за да добавите нов език към Вашия сайт. След натискане на бутона ще излезе страница, от която трябва да изберете език от падащото меню. Имате възможност да продължите или да се откажете. Ако продължите напред ще се покаже таблица с наличните езици във Вашия сайт. От таблицата може да изберете кой език да бъде основния. Също така може да изтривате езици чрез иконката „Изтрий”.
3. Домейн – Ако желаете Вашият ДомаЗа сайт да бъде с Ваш собствен домейн трябва в настройките на Вашия домейн да посочите нашите DNS сървъри, които са: dns1.domaza.net или dns2.domaza.net. Вашият ДомаЗа сайт ще бъде пренасочен автоматично към Вашия собствен домейн, който ще бъде от вида www.mysite.com. Едновременно с това Вие ще може да използвате ДомаЗа като платформата за разработка на Вашия сайт.
В текстовото поле „Домейн” въведете желаното от Вас име. Натиснете бутона „Запази” за да изпратите заявката. Ако вашата заявка е одобрена, в рамките на 24 ч. ще получите отговор.
4. Имейли – Всеки потребител използващ Advanced или Pro пакет има неограничен брой ел. пощи в ДомаЗа. Натиснете „Добави нов имейл” за да добавите електронна поща с Вашия домейн. Въведете желаното име и парола. Вашият имейл ще бъде на Вашия собствен домейн, Например: info@mysite.com. Имате възможност да продължите или да се откажете. Ако продължите напред ще се покаже таблица с наличните ел. пощи на Вашия домейн.Кликнете в заглавието на колоната, за да сортирате по Имейл Акаунт Въведете ел. поща и кликнете Търсене, за да търсите ел. пощи съдържащ този имейл. Имате възможност да Установите парола и да Изтриете даден имейл от таблицата.
5. Съобщения – Имате възможност да организирате и модифицирате автоматичните съобщения, които се изпращат от Вашата ел. поща към потребителите изпратили запитване или заявка. Също така може да редактирате автоматичните съобщения, които ще се показват на Вашия сайт веднага след като потребителят направи заявка. От падащия списък може да изберете език, на който ще въвеждате съдържанието на съобщенията.
За Ваше улеснение разполагате с готови съобщения, които се съхраняват в таблица. Може да редактирате всяко едно от тях, като използвате бутона за редакция. Ако сте редактирали съобщение, но желаете да се върнете обратно към първоначалното съобщение по подразбиране натиснете бутона „Подр.“. Ако желаете да върнете в начално състояние всички съобщения в таблицата натиснете бутона „По подразбиране“ и потвърдете.
В режим на редакция на съобщенията Вие разполагате със следните опции:
- Промяна на език - Падащ списък, от който може да изберете езика на съдържанието на съобщенията. Имате възможност да избирате измежду езиците, които сте добавили в настройките на Вашия сайт. Виж Настройки на сайта -> Езици.
- Заглавие на съобщението – Текстово поле, в което трябва да въведете заглавие на съобщението. Може да търсите по заглавие в таблицата, където се съхраняват всички съобщения.
- Съдържанието на текста, който ще се появява на сайта - Разширена текстова кутия, в която трябва да въведете съдържанието на текста, който ще се появява на сайта след като потребителя изпрати запитването или заявката. Текстовата кутия разполага с подходящи опции за форматиране на текст.
- Съдържание на писмото – Разширена текстова кутия, в която трябва да въведете съдържанието на писмото, което автоматично ще бъде изпратено до потребителят направил запитване или заявка. Текстовата кутия разполага с подходящи опции за форматиране на текст.
- Текст за уведомяване относно нова регистрация - Разширена текстова кутия, в която трябва да въведете съдържанието на текста за уведомяване относно нова регистрация.
- Имейл за получаване на известията – Въведете ел. поща, на която искате да получавате писмата от съответните потребителски заявки. Може да използвате един и същи имейл или няколко различни. Например може да организирате писмата си по следния начин: На ел. поща pricelist@mysite.com да бъдат изпращани потребителски заявки относно „Ценова листа“, а на services@mysite.com – „Запитвания за услуги“.
След като всички полета са попълнени може да съхраните промените с бутона „Запази“.
Чрез „Легенда на заместванията в съобщенията“ може да се ориентирате лесно по какъв начин трябва да използвате потребителските данни. Легендата е следната:
- Име на потребителя - [user_first_name]
- Фамилия на потребителя - [user_last_name]
- Е-мейл на потребителя - [user_email]
- Линк към недвижимия имот - [property_link]
- Електронна поща на приятел - [friend_email]
- Съобщение - [message]
Например ако в текста на писмото искате да изведете името и фамилията на потребителя, подал заявка, напишете [user_first_name][user_last_name].