Колко е важно проучването на пазара на недвижими имоти за търговците и инвеститорите?
Ако искате да развивате успешен бизнес, проучването на местоположението за вашия офис или търговски обект е изключително важно. Други предприемачи от същия бизнес сектор могат действително да ви навредят или да ви помогнат – важно е да се определи дали дейностите ви са съвместими.
Изборът на място се оказва не толкова лесен, защото е обвързан с много фактори – достъпност, човекопоток, доходи, наеми или продажни цени, конкуренция и др.
Миналото и бъдещето
След бързите темпове на развитие на онлайн търговията обаче е необходима нова рамка, за да се определи къде ще се отвори нов магазин или търговски център, тъй като информацията за потенциалното потребителско поведение е по-непредвидима, респективно - още по-важна.
Аналитични справки за избор на подходящо място за бизнес ситуиране вече са все по-необходими, а новите технологии допринасят за обективни и рационални резултати.
Чрез изобразяване на демографските данни за ключовите области в страната и в съответния град, навиците за пазаруване на хората и разположението на конкурентите е възможно да се проследи къде има активно търсене и на какви продукти и услуги по-точно. Анализът на местоположението на конкурентите в района може да помогне да се установи дали предлагането на даден продукт или услуга вече не надхвърля търсенето. Това е от изключително значение за определяне потенциала на едно място.
Предложения за търговски обекти от базата на Домаза
София
Медицинска академия магазин 115 кв.м/94 000 евро |
Имотът може да бъде видян в профила на агенция Класик Естейтс |
Предложения за търговски обекти от базата на Домаза
Пловдив
кв.“Въстанически“ магазин 72 кв.м/75 000 евро |
Център магазин 100 кв.м/129 000 евро |
Имотът може да бъде видян в профила на агенция Реал Пловдив | Имотът може да бъде видян в профила на агенция Бриа |
ж.к.“Тракия“ магазин 32 кв.м/35 700 евро |
Имотът може да бъде видян в профила на агенция Римекс Инвест ООД |
Предложения за търговски обекти от базата на Домаза
Варна
Център магазин 75 кв.м/67 000 евро |
Имотът може да бъде видян в профила на агенция Дана Пропърти ЕООД |
Бизнесът може не само да намери идеалното си местоположение, проучвайки актуалните променливи като доходите, възрастта и националността на потребителите, но също и като оцени всякакви дългосрочни промени в дадена област, например: какви ще са последиците от всяко планирано жилищно строителство или развитие на инфраструктурата, ще има ли транспортни маршрути, които ще бъдат създадени и т.н.
Значението на анализа при избора на местоположение. Проучване на потребителите.
При избора на офис, трябва да се ръководите от спецификата на дейността ви и типа хора, които ще ви посещават. Ако очаквате чести посещения от клиенти, то трябва да се съобразите с това дали офисът ви ще е удобен за хората без автомобили, а именно: има ли добри транспортни връзки и какво е пешеходното разстояние от спирките до вашето местоположение. Вторият фактор е има ли места за паркиране в случай, че клиентите ви са с автомобил. Липсата на паркоместа изнервя хората и може само заради това да се откажат да дойдат до вас.
Ако в офиса ви ще посрещате предимно бизнесмени и партньори, които ще каните от време на време за подписване на договори или някакви преговори, можете да си позволите да изберете по-представителна сграда, макар и не в централните градски части, която да повдига имиджа ви. В София, например, строителните предприемачи инвестират все по-усърдно в реализирането на такива проекти или сгради от смесен тип, които предлагат и апартаменти за живеене, и офис площи, и търговски обекти.
Предложения за офис площи от базата на Домаза
София
Офис в комплекс „Гранд Каньон“, ж.к.“Младост“1 цени от 40 евро/кв.м – по запитване |
Имотът може да бъде видян в профила на агенция Global Consult |
Националният статистически институт също изнася данни за оборота на търговията на дребно, а това е информация, която може да бъде много полезно за общия поглед върху пазара на стоките и услугите. Така например, за месец октомври 2017-та става ясно, че спрямо същия месец на миналата година се наблюдава спад в онлайн търговията – поръчките доставени по пощата, поръчани по телефона и през интернет, намаляват с 2,2%.