Как да продадеш имот – ТОП-5 тайни на успешния брокер
Професия „Брокер”
Според националния класификатор на професиите в България, в „Клас 3” съществуват длъжностите „Агент, недвижими имоти” и „Брокер, недвижими имоти”. Според описанието на групата това са лица, които анализират тенденциите на пазара на недвижими имоти; уреждат сделки по покупко-продажби, ипотеки, наемане, аренда на недвижими имоти, обикновено от името на клиенти и срещу комисионна.В България, както и в повечето членки на Европейския съюз, няма лицензиране на брокерската дейност. Легитимното упражняване на тази професия, изисква да се заплаща патентна дейност/ при еднолични търговци/ или да има регистрирано юридическо лице по смисъла на Закона за корпоративното подоходно облагане.
Липсата на университетска специалност и следващото от нея няколкогодишно обучение, оставят неяснота за уменията и професионалните компетенции на брокера.
Първото впечатление се прави веднъж! Добрият продавач не е „показвач”
Тодор Попов – агент недвижими имоти, агенция „Dream Home”: „Най-важните качества за един добър брокер са да е комуникативен и да е интересна личност. Съвременният клиент е пътувал по света, има впечатления и собствена позиция, което го прави взискателен. Брокерът трябва да демонстрира богата култура, да дава интересна и полезна информация, и да вдъхва доверие. Той трябва да опознае клиента, да разбере неговите нужди и интереси, за да може да предложи най-адекватните имоти. Задължение на брокера е да познава добре характеристиките на всеки един обект, който предлага – конструкция, технически параметри, интериорни и екстериорни решения. Да се показват имоти, които не отговарят на търсенето на купувача, е най-сигурният начин той да бъде отблъснат".
50 % от нещо е по-добре от 50% от нищо – не проваляйте нито една сделка!
Агенти на недвижими имоти с богат опит, съставят Топ-5 на най-важните стъпки към успешната продажба на имот и те изглеждат така:1. Името: „Силният бранд може да бъде мощен тласък за бизнеса ви”
2. Отзиви: „Отзивите на клиентите струват повече от телесното тегло в злато”
3. Работата в екип: „Качествената екипна работа е основен елемент на успеха”
4. Хората: „Клиентите ще получат същия опит независимо с кого говорят – бъдете любезни”
5. Обслужване на клиенти: „Поставете клиента на първо място”
Тодор Попов – агент недвижими имоти, агенция „Dream Home”: „Да направим клиента агент – това е признак за добре свършената работа на брокера. Когато той е опознал добре купувача, разбрал е точно неговите нужди и желания, намерил е подходящ имот и през цялото време се е държал уважително и с необходимото внимание, клиентът препоръчва на своите познати този брокер и тази агенция за недвижимо имущество. Това е реклама, която носи много повече активи, от колкото която и да е друга форма на презентиране".
Тайните на успеха
- Отзивите са решаващи за брокерския бизнес. Възнаградете клиентите, които ви оценяват, като им предложите да ги включите в Корпоративния маркетингов доклад, което ще им даде възможност да са запознати с маркетинговата оценка и позиция на имотите им. Клиентите, които ви препоръчат на други, може също да се зарадват да ви дадат препоръки, които да „качите” на сайта си.- Работата в екип е изключително важна за всеки бизнес – малък или голям. Като подсигурите добър екип, всичките му членове ще бъдат способни да се усъвършенстват и сами да помагат на новите си колеги.
- Едно от най-важните неща, които всеки брокер трябва да разбере е, че никога не трябва да отпраща купувач или продавач. Някои сделки може да не донесат голяма комисиона, но могат да донесат активи и в бъдеще – например, ако същите клиенти решат да купят по-скъп имот или направят препоръки на своите познати.
- Инвестиране в реклама и връзки с журналисти. Репортерите винаги търсят интересна новина!
- Експерти казват, че да се купи обяд за потенциални клиенти четири пъти в седмицата, носи около 10 % възвръщаемост на инвестицията, което е много повече от двата процента, които ще се върнат, ако се лепят рекламни афиши.
- Плащайки на доставчици на програмни услуги в интернет да изградят уебсайт, който ви изкачва нагоре в резултатите от търсенето, е по-оправдан и ефективен разход и устойчив онлайн маркетинг, от колкото да купите реклама в търсачките.
И накрая - Какво по-добро обслужване на клиентите от мотото „обещано и преизпълнено”?!