Защо и как да изполваме виртуален дизайн при продажбата на имот?
Какво представлява?
Виртуалното оформление е практика на използване на компютърно моделиране на изображенията. Специално създадени програми позволяват да видите как би изглеждал домът ви още преди да е построен, както и да го „ремонтирате“ само за няколко минути без още дори да сте купили и една мебел. Дизайнерските решения, които се показват на екрана може и да не са истински, но те използват реалните параметри и структура на помещението, така че са напълно обективни.Екатерина Малинова – интериорен дизайнер, „Мебел БГ“: „Много хора, които са си закупили жилище, търсят услугите ни в изготвянето на виртуални модели за обзавеждането на дома си. Тази опция се използва все повече и от строителни предприемачи, които търсят начини да направят продаваните от тях имоти по-атрактивни. Обикновено ни дават схема на имота, за да сме наясно с разпределението на площите и големината. Някои споделят предпочитания за цветове и стил, а други нямат никаква представа какво искат и оставят всичко в нашите ръце. Времето за изготвяне на един 3D проект е свързано с детайлите, които трябва да съдържа, но варира от една седмица до две, три“.
Какво могат да направят виртуалните планировки?
Въпреки поговорката, че първото впечатление се прави само веднъж, при маркетирането на имот в продажба, продавачът трябва да има предвид, че всъщност „първите впечатления“ са две.Първото е при самото рекламиране на имота, а виртуалното представяне е инструментът за постигане на „уау“ ефект. Ако имотът е свободен, но със стари и неподдържани мебели например, клиентите без въображение биха се отказали от него на минутата. Други пък биха имали чудесна причина да коментират исканата от вас цена.
Екатерина Малинова – интериорен дизайнер, „Мебел БГ“: „Ако нямате възможност да махнете цялото обзавеждане, то един виртуален проект би убедил бъдещите собственици, че това, което виждат в момента, може да се превърне в това, което предлагаме ние, дизайнерите“.
Второто „първо“ впечатление идва при реалното посещение на имота. За да се стигне до продажба, купувачите трябва да са:
- Привлечени от имота
- Ангажирани с имота
- Обвързани с имота
Ако имотът е бил надценен чрез виртуалното оформление, разликата с реалността ще бъде отчетена веднага и именно това е моментът, в който можете да изгубите клиентите си. Веднъж разочаровани, те трудно ще променят отношението си. В най-добрия случай, ще започнат да се колебаят и няма да са нито ангажирани, нито обвързани с имота, който им предлагате.
Екатерина Малинова – интериорен дизайнер, „Мебел БГ“: „Ползата и предназначението на виртуалните проекти е онагледяването как може да се живее в мястото, което хората са харесали за свой дом – как може да изглежда всекидневната им, ще има ли място и колко за трапезария, витрини или други мебели. Целта не е те да бъдат лъгани или подвеждани, а улеснени“.